Последние дни земной жизни Иисуса Христа

Второе Пришествие Христа — когда и чего ждать

Известна ли дата Второго Пришествия

В последние десятилетия в России особенно активизировались предсказания от псевдостарцев и последователей различных сектантских движений о скором Втором Пришествии и конце света. Кто-то подсчитывает точный срок этого события по звездам. Другие вычисляют его, складывая различные исторические даты. Кто-то утверждает, что конкретный день и час ему сообщают духи и так далее. Так, некоторые люди ждали конец света в 2000 году, затем в 2012 году. Но Второе Пришествие Христа так и не состоялось.

Такие умозаключения не новы. Например, баптистский проповедник Уильям Миллер (1782 – 1849) утверждал, что Пришествие произойдет в промежутке от 21 марта 1843 до 22 октября 1844. Он создал новое религиозное движение – адвентизм, которое существует и по настоящий день. Адвентисты нашли оправдание несостоявшемуся Пришествию. Якобы Спаситель пришел, только не на землю, а в Храм Бога на небе.

Примеров подобных лжепророчеств предостаточно. Горе-предсказатели вычисляют даты Второго Пришествия. А их последователи каждый раз переносят сроки, когда Христос не посещает землю. Что же Православная Церковь готовит о грядущих временах? Когда Второе Пришествие Христа? Если Вас обуревают сомнения, страхи, сходите в храм. Подготовьтесь к Исповеди и посоветуйтесь со священником, которому доверяете.

Второе Пришествие Христа

Второе Пришествие Иисуса Христа – это возвращение Спасителя на землю в последние дни существования мира. Цель Второго Пришествия заключается в свержении антихриста и подвластных ему народов. Иисус Христос ввергнет в вечный огонь дьявола и демонов. Господь воскресит и будет судить на Страшном Суде всех живущих и живших на земле людей. Мир будет преображен в нетленный, духовный, где праведники будут пребывать с Богом.

“Ныне Бог — помощник обращающихся от пути злого, а тогда — страшный и неумытный исследователь человеческих дел, слов и помышлений. Ныне пользуемся долготерпением, а тогда познаем правосудие, когда восстанем — одни на вечное мучение, а другие для вечной жизни, и каждый получит по делам своим (святитель Василий Великий).

В эти времена вера во Христа практически угаснет и править миром будет антихрист. Святой Иоанн Дамаскин пишет:

«Не сам диавол сделается человеком, подобно тому, как вочеловечился Господь, да не будет! Но родится человек от блудодеяния и примет на себя все действования сатаны, ибо Бог, предвидя будущее развращение его воли, попустит диаволу поселиться в нем). Антихрист будет иметь огромную и всемирную власть, ему будут поклоняться как Богу “в храме Божием сядет он, как Бог, выдавая себя за Бога” (2Фес. 2:4).

Пришествие Спасителя станет глобальным событием, которое невозможно будет не заметить. Оно будет общим для всего человечества:

“как молния исходит от востока и видна бывает даже до запада, так будет пришествие Сына Человеческого” (Мф. 24:27).

Но далеко не для всех этот великий день станет радостным. Для оставшихся верными Господу христиан, которые не соблазнились антихристом и перенесли все гонения за веру, Второе Пришествие будет избавлением и моментом перехода в Царствие Божие. А для всех остальных – это момент погибели “восплачутся все племена земные” (Мф. 24:30).

Библейские пророчества о Втором Пришествии

В Ветхом Завете пророчеств о Втором Пришествии немного. В дохристианские времена избранный народ ожидал первое явление Мессии. Но пророк Иоиль предвещает:

“Пе­ред ни­ми пот­ря­сёт­ся зем­ля, по­колеб­лется не­бо; сол­нце и лу­на пом­ра­чат­ся, и звез­ды по­теря­ют свой свет. И Гос­подь даст глас Свой пред во­инс­твом Сво­им, ибо весь­ма мно­гочис­ленно пол­чи­ще Его и мо­гущес­твен ис­полни­тель сло­ва Его; ибо ве­лик день Гос­по­день и весь­ма стра­шен, и кто вы­дер­жит его?” (Иоил.2:10-11).

Толкователи сходятся во мнении, что эти слова знаменуют Второе Пришествие Иисуса Христа. Также в книге пророка Даниила можно найти слова:

“Видел я в ночных видениях, вот, с облаками небесными шел как бы Сын человеческий… И Ему дана власть, слава и царство… владычество Его — владычество вечное, которое не прейдет, и царство Его не разрушится” (Дан.7:13-14).

В Евангелии Сам Спаситель на вопрос учеников о последних днях, разъяснил им признаки, предшествующие Второму Пришествию. Позднее апостол Павел писал в своем послании к Евреям:

“Еще немного, очень немного и Грядущий придет и не умедлит” (Евр.10:37).

Апостолы ожидали Спасителя и Конец Света. Наиболее подробно времена правления антихриста, Второе Пришествие Христа, Страшный суд и наступление Божьего Царства описаны в последней книге Библии: Откровении Иоанна Богослова, которое он получил от Самого Бога.

“И увидел я Ангела, сходящего с неба, который имел ключ от бездны и большую цепь в руке своей. Он взял дракона, змия древнего, который есть диавол и сатана, и сковал его на тысячу лет, и низверг его в бездну, и заключил его, и положил над ним печать, дабы не прельщал уже народы, доколе не окончится тысяча лет; после же сего ему должно быть освобожденным на малое время” (Откр.20:1-3).

Признаки Второго Пришествия Иисуса Христа

Признаки Второго Пришествия зачастую толкуются людьми, с трудом ориентирующимися в Священном Писании и Предании. Поэтому слова Спасителя о Его повторном возвращении на землю вырываются из контекста. Они являются плодотворной почвой для всевозможных спекуляций и махинаций. Так, лжепророки делают акцент на внешних приметах Второго Пришествия: войнах, катаклизмах, эпидемиях. Но забывают о главном признаке – духовная деградация человечества, когда вера в Христа практически забудется.

Последним дням будут предшествовать времена абсолютного морального разложения. Вера будет практически сведена к нулю. Апостол Павел дал емкое и точное состояния людей последних времен

“ибо люди будут самолюбивы, сребролюбивы, горды, надменны, злоречивы, родителям непокорны, неблагодарны, нечестивы, недружелюбны, непримирительны, клеветники, невоздержны, жестоки, не любящие добра, предатели, наглы, напыщенны, более сластолюбивы, нежели боголюбивы, имеющие вид благочестия, силы же его отрекшиеся” (2 Тим.3:2-5).

В Евангелии от Матфея на вопросы о Втором Пришествии Иисус Христос отвечал, что придут многие

“под именем моим” и будут утверждать, что каждый из них является Спасителем. Многие придут под именем Моим, и будут говорить: «я Христос», и многих прельстят (Мф.24:5); И многие лжепророки восстанут и прельстят многих (Мф.24:11); …в последние времена отступят некоторые от веры, внимая духам обольстителям и учениям бесовским… (1Тим.4:1); …будет время, когда здравого учения принимать не будут, но по своим прихотям будут избирать себе учителей, которые льстили бы слуху… (2Тим.4:3).

От сатаны им будет дана сила творить знамения и чудеса. Многие верующие поверят и прельстятся. Затем настанут тяжелые времена войн и катаклизмов: землетрясений, голода. Начнутся гонения на христиан “будут предавать вас на мучения и убивать вас; и вы будете ненавидимы всеми народами за имя Мое” (Мф.24:9). Многие не выдержат и начнут предавать друг друга, возрастет ненависть и охладеет любовь между людьми.

Как закончится история человечества

Зато произойдет обращение Израиля ко Христу. В Рим.11 говорится, что весь Израиль, то есть еврейский народ, спасется, обратится ко Христу. Из той же главы следует, что это обращение будет в последние времена: …если отвержение их – примирение мира, то что будет принятие, как не жизнь из мертвых? (Рим.11:15). По мысли апостола Павла, если отвержение Израиля послужило примирению с Богом остального человечества, то возвращение Израиля ко Христу будет означать скорое воскресение умерших.

Так же следует ожидать приход пророков Илии и Еноха.

“…Я пошлю к вам Илию пророка пред наступлением дня Господня…» (Мал.4:5).

Иисус Христос подтвердил пророчество:

“Правда, Илия должен придти прежде и устроить все” (Мф.17:11) Мк.9:12).

Как Иоанн Креститель предварял первое Христово пришествие, так Илия будет предварять Второе пришествие. В Откровении 11:3-10 повествуется о двух свидетелях Божиих. Они будут пророчествовать и, после того как закончат свое свидетельство, будут убиты зверем, выходящим из бездны. По Преданию, этими свидетелями явятся Илия и Енох.

“И проповедано будет сие Евангелие Царствия по всей вселенной, во свидетельство всем народам; и тогда придет конец” (Мф.24:14).

Лишь ради избранных, которые не предадут своей веры, будут сокращены те дни. Иначе спастись не смогла бы никакая плоть.

“И вдруг, после скорби дней тех, солнце померкнет, и луна не даст света своего, и звезды спадут с неба, и силы небесные поколеблются;тогда явится знамение Сына Человеческого на небе; и тогда восплачутся все племена земные и увидят Сына Человеческого, грядущего на облаках небесных с силою и славою великою; и пошлет Ангелов Своих с трубою громогласною, и соберут избранных Его от четырех ветров, от края небес до края их” (Мф.24:29-31).

Так говорил Иисус Христос о Своем Втором Пришествии.

Проблемные вопросы Второго Пришествия

“Обозри целый мир, в котором живешь, и рассуди, что всё видимое смертно, что всё подлежит тлению. Посмотри на небо, и оно некогда разрушится; посмотри на солнце, и оно не устоит; все звезды, животные, живущие на суше и в воде, все украшение земли, самая земля — все тленно; немного еще времени, и всего этого не будет” (святитель Василий Великий).

Когда же стоит ожидать Второе Пришествие Христа? Точное его время и сроки последующего Конца Света не известно никому, кроме Бога.

“О дне же том и часе никто не знает, ни Ангелы небесные, а только Отец Мой один” (Мф 24:36).

Поэтому любые даты являются вымыслом, а те, кто их предсказывают – лжепророками или попросту обманщиками. Но в тоже время Господь не оставляет людей в полном неведении и приоткрывает завесу тайны в виде признаков Второго Пришествия.

Второе Пришествие ожидали апостолы и первые христиане в дни гонений. Ожидали в Средние века, когда различные болезни уносили миллионы жизней. Ожидали в XX веке в России, когда богоборческая власть погубила множество верующих людей Когда Великая Отечественная Война унесла миллионы жизней, оставив после себя разоренную землю. Ожидают и в наши дни, когда грех становится нормой, а благочестивая жизнь высмеивается, стирается грань между добром и злом.

Но не стоит столь дерзостно относиться к Священному Писанию, чтобы буквально проецировать слова Спасителя на современную жизнь. И тем более следует как можно дальше держаться от различных лжепророков. От тех, которые без конца вещают о Конце Света, забывая думать о спасении своей души.

Некоторые предсказания о Втором Пришествии

1000 год. Папа Римский Сильвестр II был авторитетным средневековым ученым. Он утверждал, что конец света наступит 1 января 1000 года. Многие ему поверили. Когда Пришествия не случилось, была выдвинута уточняющая версия. Якобы папа сделал неточное предсказание, и концом света должно было стать наступление тысячелетия не рождения, а смерти Иисуса Христа. То есть датой второго пришествия Христа должен был стать 1033 год. Но после того, как и это предсказание не сбылось, о вычислениях Сильвестора II решили забыть.

1284 год. Римский Папа Иннокентий III Второе Пришествие определил на 1284 год. Он связывал это ожидаемое событие с возникновением ислама. Он считал, что в 666-й год после появления этой новой религии наступят последние времена. Свое предсказание Папа делал во времена Крестовых походов, времена межрелигиозной вражды. Сам понтифик не дожил до 1284 года.

1988 год. Предсказания Эдгара Визнанта, ученого из NASA. Его книга «88 причин, почему второе пришествие будет в 1988 году» стала бестселлером.

1992 год. Предсказания американского проповедника Ли Ян Рима. Его проповеди принесли ему баснословные богатства в форме пожертвований от перепуганных последователей.

2000 год. Ожидание конца света в «круглую» дату, включая компьютерную «Проблему 2000». Определенное число людей поверили этому, они покупали бункеры и запасались провизией.

Бояться или не бояться Второго Пришествия?

Из Священного Писания нам довольно много известно о Втором Пришествии, Страшном суде и конце света. Но стоит ли панически бояться грядущих событий? Действительно, праведники и грешники будут судимы и получат возмездие по своим делам. Каждому из нас Бог даровал земную жизнь. И в течение нее мы можем покаяться в грехах, начать вести богоугодную жизнь, совершать добрые дела.

А главное, мы можем участвовать в Евхаристии, в таинстве, без которого невозможно спасение души. Все вышеперечисленное дает нам надежду оказаться среди тех, которые наследуют Царствие Божие и вечное блаженство.

Последование ко Святому Причащению

В дни говения надлежит посещать богослужение в храме, если позволяют обстоятельства, и более прилежно выполнять домашнее молитвенное правило: кто читает обычно не все утренние и вечерние молитвы, пусть читает все полностью, кто не читает каноны, пусть в эти дни читает хотя бы по одному канону. Накануне причащения надо быть на вечернем богослужении и прочитать дома, кроме обычных молитв на сон грядущим, канон покаянный, канон Богородице и Ангелу хранителю.

Каноны читают или один за другим полностью, или соединяя таким образом: читается ирмос первой песни покаянного канон (“Яко по суху. “) и тропари, затем тропари первой песни канона Богородице (“Многими содержнмь. “), опуская ирмос “Воду прошед”, и тропари канона Ангелу хранителю, тоже без ирмоса “Поим Господеви. “. Так же читают и следующие песни. Тропари перед каноном Богородице и Ангелу хранителю, а также стихиры после канона Богородице в таком случае опускаются.

Читается также канон ко причащению и, кто пожелает, – акафист Иисусу Сладчайшему. После полуночи уже не едят и не пьют, ибо принято приступать к Таинству Причащения натощак. Утром прочитываются утренние молитвы и всё последование ко Святому Причащению, кроме канона, прочитанного накануне.

Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши.

Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троица, помилуй нас; Господи, очисти грехи наши; Владыка, прости беззакония наши; Святой, посети и исцели немощи наши, имени Твоего ради!

Царю&#769 Небе&#769сный, Уте&#769шителю, Ду&#769ше и&#769стины, И&#769же везде&#769 сый и вся исполня&#769яй, Сокро&#769вище благи&#769х и жи&#769зни Пода&#769телю, прииди&#769 и всели&#769ся в ны, и очи&#769сти ны от вся&#769кия скве&#769рны, и спаси&#769, Бла&#769же, ду&#769ши на&#769ша.

Святы&#769й Бо&#769же, Святы&#769й Кре&#769пкий, Святы&#769й Безсме&#769ртный, поми&#769луй нас. (Трижды)

Сла&#769ва Отцу&#769 и Сы&#769ну и Свято&#769му Ду&#769ху, и ны&#769не и при&#769сно и во ве&#769ки веко&#769в. Ами&#769нь.

Отче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.

Читайте также:  Преподобный Кукша Одесский: Молитва, иконы, житие

Господи, помилуй. (12)

Придите, поклонимся Царю нашему, Богу!

Придите, поклонимся и припадем ко Христу, Царю, нашему Богу!

Го&#769споди, поми&#769луй. (12 раз)

Прииди&#769те, поклони&#769мся Царе&#769ви на&#769шему Бо&#769гу. (Поклон)

Прииди&#769те, поклони&#769мся и припа&#769дем Христу&#769, Царе&#769ви на&#769шему Бо&#769гу. (Поклон)

О Господи, я – раб Твой, я раб Твой и сын рабыни Твоей. Ты разорвал узы мои, Тебе принесу жертву хвалы и во имя Господне воззову,
обеты мои Господу воздам пред всем народом Его, во дворах дома Господня, посреди тебя, Иерусалим.

Слава и ныне:

Слава: На причащение святынь Твоих / как дерзну я, недостойный? / Ведь если осмелюсь подойти к Тебе с достойными, / одежда меня обличает, – ибо не в такой идут на вечерю, / и осуждение навлеку на многогрешную душу мою. / Очисти, Господи, скверну души моей / и спаси меня, как Человеколюбец.

Сла&#769ва: Во прича&#769стие святы&#769нь Твои&#769х ка&#769ко дерзну&#769 недосто&#769йный? А&#769ще бо дерзну&#769 к Тебе&#769 приступи&#769ти с досто&#769йными, хито&#769н мя облича&#769ет, я&#769ко несть вече&#769рний, и осужде&#769ние исхода&#769тайствую многогре&#769шной души&#769 мое&#769й. Очи&#769сти, Го&#769споди, скве&#769рну души&#769 моея&#769, и спаси&#769 мя, я&#769ко Человеколю&#769бец.

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Хлебом жизни вечной / да будет мне Тело Твоё святое, милосердный Господи, / и драгоценная Кровь, / и защитой от болезней многообразных.

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Оскверненный делами непристойными, несчастный, / недостоин я, Христе, причащения / Твоего пречистого Тела и божественной Крови, / которых меня удостой.

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Хлеб живота&#769 ве&#769чнующаго да бу&#769дет ми Те&#769ло Твое&#769 Свято&#769е, благоутро&#769бне Го&#769споди, и честна&#769я Кровь, и неду&#769г многообра&#769зных исцеле&#769ние.

Припев: Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Оскверне&#769н де&#769лы безме&#769стными окая&#769нный, Твоего&#769 Пречи&#769стаго Те&#769ла и Боже&#769ственныя Кро&#769ве недосто&#769ин есмь, Христе&#769, причаще&#769ния, его&#769же мя сподо&#769би.

Припев: Пресвята&#769я Богоро&#769дице, спаси&#769 нас

Припев 1. Слез подай мне, Христе, капли, / скверну сердца моего очищающие, / чтобы добросовестно очищенным / приступал я с верою и страхом, Владыка, / ко причащению божественных Даров Твоих.

Припев 2. Да будет мне в прощение согрешений / пречистое Тело Твоё и божественная Кровь, Человеколюбец, / в Духа же Святого общение и в жизнь вечную, / от страстей же и скорбей – в избавление.

Се&#769рдце чи&#769сто сози&#769жди во мне, Бо&#769же, и дух прав обнови&#769 во утро&#769бе мое&#769й.

Сле&#769зныя ми пода&#769ждь, Христе&#769, ка&#769пли, скве&#769рну се&#769рдца моего&#769 очища&#769ющия: я&#769ко да благо&#769ю со&#769вестию очище&#769н, ве&#769рою прихожду&#769 и стра&#769хом, Влады&#769ко, ко причаще&#769нию Боже&#769ственных даро&#769в Твои&#769х.

Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Во оставле&#769ние да бу&#769дет ми прегреше&#769ний пречи&#769стое Те&#769ло Твое&#769, и Боже&#769ственная Кровь, Ду&#769ха же Свята&#769го обще&#769ние, и в жизнь ве&#769чную, Человеколю&#769бче, и страсте&#769й и скорбе&#769й отчужде&#769ние.

Пресвята&#769я Богоро&#769дице, спаси&#769 нас.

Припев 1. Восхотел Ты, нас ради воплотившись, Многомилостивый, / быть заклан, как овца, за грехи человеческие. / Потому я умоляю Тебя / и мои изгладить согрешения.

Припев 2. Исцели души моей раны, Господи, / и всего меня освяти, / и удостой, Владыка, чтобы я, несчастный, / приобщился к Таинственной Твоей Вечере божественной.

Се&#769рдце чи&#769сто сози&#769жди во мне, Бо&#769же, и дух прав обнови&#769 во утро&#769бе мое&#769й.

Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Исцели&#769 души&#769 моея&#769 я&#769звы, Го&#769споди, и всего&#769 освяти&#769, и сподо&#769би, Влады&#769ко, я&#769ко да причащу&#769ся та&#769йныя Твоея&#769 Боже&#769ственныя ве&#769чери, окая&#769нный.

Пресвята&#769я Богоро&#769дице, спаси&#769 нас.

Припев 1. Как Ты предрек, Христе, / да будет так и мне, убогому рабу Твоему, / и пребудь во мне, как обещал, / ибо вот, я Тело Твоё ем божественное и пью Кровь Твою.

Припев 2. Слово Божие и Боже! / Уголь горящий Тела Твоего / да будет в просвещение мне, омраченному, / и во очищение оскверненной душе моей – Кровь Твоя.

Се&#769рдце чи&#769сто сози&#769жди во мне, Бо&#769же, и дух прав обнови&#769 во утро&#769бе мое&#769й.

Я&#769коже предре&#769кл еси&#769, Христе&#769, да бу&#769дет у&#769бо худо&#769му рабу&#769 Твоему&#769, и во мне пребу&#769ди, я&#769коже обеща&#769лся еси&#769: се бо Те&#769ло Твое&#769 ям Боже&#769ственное и пию&#769 Кровь Твою&#769.

Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Сло&#769ве Бо&#769жий и Бо&#769же, угль Те&#769ла Твоего&#769 да бу&#769дет мне, помраче&#769нному, в просвеще&#769ние и очище&#769ние оскверне&#769нной души&#769 мое&#769й Кровь Твоя&#769.

Пресвята&#769я Богоро&#769дице, спаси&#769 нас.

Припев 1. Ум, душу и сердце освяти, Спаситель, / и тело моё, / и удостой приступить не в осуждение / к Страшным Таинствам, Владыка.

Припев 2. Да устранюсь я от страстей / и получу благодати прибавление, / и жизни утверждение / причащением, Христе, Святых Таинств Твоих.

Се&#769рдце чи&#769сто сози&#769жди во мне, Бо&#769же, и дух прав обнови&#769 во утро&#769бе мое&#769й.

Ум, ду&#769шу и се&#769рдце освяти&#769, Спа&#769се, и те&#769ло мое&#769, и сподо&#769би неосужде&#769нно, Влады&#769ко, к стра&#769шным Та&#769йнам приступи&#769ти.

Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Да бых устрани&#769лся от страсте&#769й, и Твоея&#769 благода&#769ти име&#769л бы приложе&#769ние, живота&#769 же утвержде&#769ние, причаще&#769нием Святы&#769х, Христе&#769, Та&#769ин Твои&#769х.
Пресвята&#769я Богоро&#769дице, спаси&#769 нас.

Припев 1. Да будет мне ныне причащение / Твоих бессмертных Таинств, Христе, / источником благ, светом, и жизнью, и бесстрастием / и средством к преуспеянию и умножению добродетели божественной, / чтобы я прославлял Тебя, единый Благой.

Припев 2. Да избавлен буду от страстей, / и врагов, и бед, и всякой скорби, / я, ныне с трепетом и любовью, со благоговением приходящий / к Твоим бессмертным и божественным Таинствам, Человеколюбец, / и поющий Тебе: / “Благословен Ты, Боже отцов наших!”

Се&#769рдце чи&#769сто сози&#769жди во мне, Бо&#769же, и дух прав обнови&#769 во утро&#769бе мое&#769й.

Исто&#769чник благи&#769х, причаще&#769ние, Христе&#769, безсме&#769ртных Твои&#769х ны&#769не Та&#769инств да бу&#769дет ми свет, и живо&#769т, и безстра&#769стие, и к преспея&#769нию же и умноже&#769нию доброде&#769тели Боже&#769ственнейшия хода&#769тайственно, еди&#769не Бла&#769же, я&#769ко да сла&#769влю Тя.

Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Да изба&#769влюся от страсте&#769й, и враго&#769в, и ну&#769жды, и вся&#769кия ско&#769рби, тре&#769петом и любо&#769вию со благогове&#769нием, Человеколю&#769бче, приступа&#769яй ны&#769не к Твои&#769м безсме&#769ртным и Боже&#769ственным Та&#769йнам, и пе&#769ти Тебе&#769 сподо&#769би: благослове&#769н еси&#769, Го&#769споди, Бо&#769же оте&#769ц на&#769ших.

Пресвята&#769я Богоро&#769дице, спаси&#769 нас.

Припев 1. Небесных, и страшных, / и святых Твоих Таинств, Христе, / и божественной Твоей и таинственной Вечери / удостой и меня, отчаявшегося, ныне сделаться участником, / Боже, Спаситель мой!

Припев 2. Под кров милосердия Твоего прибегнув, Благой, / взываю к Тебе со страхом: / “Пребудь во мне, Спаситель, и я, как Ты сказал, в Тебе; / ибо вот, дерзая на милость Твою, / ем Тело Твоё и пью Кровь Твою!”

Припев: Пресвятая Троица, Боже наш, слава Тебе.

Се&#769рдце чи&#769сто сози&#769жди во мне, Бо&#769же, и дух прав обнови&#769 во утро&#769бе мое&#769й.

Небе&#769сных, и стра&#769шных, и Святы&#769х Твои&#769х, Христе&#769, ны&#769не Та&#769ин, и Боже&#769ственныя Твоея&#769 и та&#769йныя ве&#769чери о&#769бщника бы&#769ти и мене&#769 сподо&#769би, отча&#769яннаго, Бо&#769же Спа&#769се мой.

Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Под Твое&#769 прибе&#769г благоутро&#769бие, Бла&#769же, со стра&#769хом зо&#769ву Ти: во мне пребу&#769ди, Спа&#769се, и аз, я&#769коже рекл еси&#769, в Тебе́ се бо дерза&#769я на ми&#769лость Твою&#769, ям Те&#769ло Твое&#769, и пию&#769 Кровь Твою&#769.

Припев: Пресвята&#769я Тро&#769ице, Бо&#769же наш, сла&#769ва Тебе&#769.

Припев 1. Он благ – Господь: вкусите и узрите! / Ибо ради нас некогда став нам подобным, / и один раз принеся Себя как дар Отцу Своему, / всегда закалывается, освящая причащающихся.

Припев 2. Душою и телом да освящусь я, Владыка, / да просвещусь, да спасусь, / да сделаюсь домом Твоим, / через причащение священных Таинств / имея Тебя во мне живущим со Отцом и Духом, / Благодетель многомилостивый.

Да будет мне, Спаситель мой, Тело Твоё / и Кровь Твоя драгоценнейшая / как огонь, сожигающий вещество греха / и попаляющий страстей терние, / и как свет, всего меня просвещающий / для поклонения Божеству Твоему.

Се&#769рдце чи&#769сто сози&#769жди во мне, Бо&#769же, и дух прав обнови&#769 во утро&#769бе мое&#769й.

Христо&#769с есть, вкуси&#769те и ви&#769дите: Госпо&#769дь нас ра&#769ди, по нам бо дре&#769вле бы&#769вый, еди&#769ною Себе&#769 прине&#769с, я&#769ко приноше&#769ние Отцу&#769 Своему&#769, при&#769сно закала&#769ется, освяща&#769яй причаща&#769ющияся.

Не отве&#769ржи мене&#769 от лица&#769 Твоего&#769, и Ду&#769ха Твоего&#769 Свята&#769го не отыми&#769 от мене&#769.

Душе&#769ю и те&#769лом да освящу&#769ся, Влады&#769ко, да просвещу&#769ся, да спасу&#769ся, да бу&#769ду дом Твой причаще&#769нием свяще&#769нных Та&#769ин, живу&#769щаго Тя име&#769я в себе&#769 со Отце&#769м и Ду&#769хом, Благоде&#769телю Многоми&#769лостиве.

Возда&#769ждь ми ра&#769дость спасе&#769ния Твоего&#769 и Ду&#769хом Влады&#769чним утверди&#769 мя.

Я&#769коже огнь да бу&#769дет ми и я&#769ко свет, Те&#769ло Твое&#769 и Кровь, Спа&#769се мой, пречестна&#769я, опаля&#769я грехо&#769вное вещество&#769, сжига&#769я же страсте&#769й те&#769рние, и всего&#769 мя просвеща&#769я, покланя&#769тися Божеству&#769 Твоему&#769.

Пресвята&#769я Богоро&#769дице, спаси&#769 нас.

Помилуй нас, Господи, помилуй нас, / ибо, не находя себе никакого оправдания, / молитву эту мы, грешные, Тебе приносим, как Владыке: / “Помилуй нас!”

Слава: Господи, помилуй нас, ибо на Тебя мы уповаем, / не прогневайся на нас сильно / и не вспомни беззаконий наших: / но воззри и ныне, как Милосердный / и избавь нас от врагов наших. / Ибо Ты – Бог наш и мы – Твой народ, / все мы дело рук Твоих / и имя Твоё призываем.

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородица, / дабы мы, надеясь на Тебя, не постыдились, / но избавились молитвами Твоими от бед, / ибо Ты – спасение рода христианского.

Господи, помилуй. (40)

Поми&#769луй нас, Го&#769споди, поми&#769луй нас; вся&#769каго бо отве&#769та недоуме&#769юще, сию&#769 Ти моли&#769тву я&#769ко Влады&#769це, гре&#769шнии прино&#769сим: поми&#769луй нас.

И ны&#769не: Милосе&#769рдия две&#769ри отве&#769рзи нам, благослове&#769нная Богоро&#769дице, наде&#769ющиися на Тя да не поги&#769бнем, но да изба&#769вимся Тобо&#769ю от бед: Ты бо еси&#769 спасе&#769ние ро&#769да христиа&#769нскаго.

Последование ко Святому Причащению

Аудио
Поделиться:
Нравится:

Персоны

  • Игумен Флавиан (Матвеев)

Предыдущие выпуски

  • 3 июня 2020 г. Утреннее правило. От Фоминой недели до Вознесения Господня (субтитры)
  • 3 июня 2020 г. Вечернее правило. От Фоминой недели до Вознесения Господня (субтитры)
  • 29 марта 2020 г. Последование ко Святому Причащению. Великий пост (субтитры)
  • 28 ноября 2019 г. Последование ко Святому Причащению (субтитры)

Помощь телеканалу

Православный телеканал «Союз» существует только на ваши пожертвования. Поддержите нас!

«Православная газета»

Мы в контакте

Последние телепередачи

  • 1 марта 2021 г. Трансляции богослужений

Божественная литургия 1 марта 2021 года

1 марта 2021 г. Православный словарь

Православный словарь. Успение

1 марта 2021 г. Проповеди священника Георгия Полякова

«Закхей». Проповедь священника Георгия Полякова от 14 февраля 2021

1 марта 2021 г. Проповеди священника Георгия Полякова

«Собор новомучеников Церкви Русской». Проповедь священника Георгия Полякова

1 марта 2021 г. Прогноз погоды

Погода 2 марта 2021

Вопросы и ответы

Допустимо ли не причащаться, присутствуя на литургии?

— Сейчас допустимо, но в каждом конкретном случает это пастырский вопрос. Нужно понять, почему так происходит. В любом случае причастие должно быть, так или иначе, регулярным, .

Каков смысл тайных молитв, если прихожане их не слышат?

— Тайными молитвы, по всей видимости, стали в эпоху, когда люди стали причащаться очень редко. И поскольку люди полноценно не участвуют в Евхаристии, то духовенство посчитало .

Какой была подготовка к причастию у первых христиан?

— Трудно сказать. Конечно, эта подготовка не заключалась в вычитывании какого-то особого последования и, может быть, в трехдневном посте, как это принято сегодня. Вообще нужно сказать, .

Как полноценная трапеза переродилась в современный ритуал?

— Действительно, мы знаем, что Господь Сам преломлял хлеб и давал Своим ученикам. И первые христиане так же собирались вместе, делали приношения хлеба и вина, которые .

© 1999-2021 Екатеринбургский епархиальный Информационно-издательский центр

Все материалы интернет-портала Екатеринбургской епархии (тексты, фотографии, аудио, видео)
могут свободно распространяться любыми способами без каких-либо ограничений по объёму и срокам
при условии ссылки на источник («Православная газета», «Радио «Воскресение», «Телеканал «Союз»).
Никакого дополнительного согласования на перепечатку или иное воспроизведение не требуется.

Дорогие друзья

Мы не просим у вас милостыню. Мы ждём осознанной помощи от тех, для кого телеканал «Союз» — друг и наставник.

Цель телекомпании создавать и показывать духовные телепрограммы. Ведь сколько людей пока еще не просвещены Словом Божиим? А вместе мы можем сделать «Союз» жемчужиной среди всех других каналов. Чтобы даже просто переключая кнопки, даже не верующие люди, останавливались на нем и начинали смотреть и слушать: узнавать, что над нами всеми Бог!

Давайте вместе стремиться к этой — даже не мечте, а вполне достижимой цели. С Богом!

Полный канон Последования ко Святому Причащению

Канон ко Святому Причащению приводится по изданию: «Правило молитвенное готовящимся ко Святому Причащению». М., Издательский отдел Московского Патриархата, 1993 г.; репринтное воспроизведение издания 1893 года.

Канон. Глас 2-й.

Песнь 1

Ирмо́с: Г рядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Стих: С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Х леб живота вечнующаго да будет ми Тело Твое Святое, благоутробне Господи, и Честная Кровь, и недуг многообразных исцеление.

Стих: Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

К ровь Твою Владыко Пречистую, и Тело Твое Пресвятое мене сподоби недостойнаго прияти, ясти же и пити, с желанием и верою.

Слава: О сквернен делы безместными окаянный, Твоего Пречистаго Тела и Божественныя Крове недостоин есмь, Христе, причащения, егоже мя сподоби.

И ныне: З емле благая, благословенная Богоневесто, клас прозябшая неоранный и спасительный мiру, сподоби мя сей ядуща спастися.


Песнь 3

Ирмо́с: Н а камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя. Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.

С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Читайте также:  Святой пророк Божий Илия: житие, молитвы, акафист

С лезныя ми подаждь, Христе, капли, скверну сердца моего очищающия, яко да благою совестию очищен, верою прихожду и страхом, Владыко, ко причащению Божественных Даров Твоих.

Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

В о оставление да будет ми прегрешений Пречистое Тело Твое, и Божественная Кровь, Духа же Святаго общение, и в жизнь вечную, Человеколюбче, и страстей и скорбей отчуждение.

Слава: С подоби мя, Господи, Твоего Тела причаститися неосужденно, и Крове твоея честныя, и славити Твою благостыню.

И ныне: Х леба животнаго Tрапеза пресвятая, свыше милости ради сшедшаго, и мiрови новый живот дающаго, и мене ныне сподоби недостойнаго, со страхом вкусити сего, и живу быти.

Седален, глас 8

О гнь и свет, буди ми, Спасе, приятие Пречистых и Животворящих Твоих Таин, пожигая греховный плевел, и просвещая всего ко истинному богословию. Не издам бо святыни вражией лести, ни Тебе дам целования лестна, но яко блудница припадаю Ти, и яко разбойник исповедая Тя, вопию Ти: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.


Песнь 4

Ирмо́с: П ришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

В осхотел еси нас ради воплощься, Многомилостиве, заклан быти яко овча, грех ради человеческих, темже молю Тя, и моя очисти согрешения.

Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

И сцели души моея язвы, Господи, и всего освяти, и сподоби, Владыко, яко да причащуся тайныя Твоея Божественныя вечери, окаянный.

Слава: С танем убо вси со страхом и трепетом, очи сердечныя горе имуще, и ко Спасу вопиюще: утверди, и вразуми нас Боже щедрый, во страсе Твоем.

И ныне: У милостиви и мне сущаго от утробы Твоея, Владычице, и соблюди мя нескверна раба Твоего и непорочна, яко да приемь умнаго бисера, освящуся.


Песнь 5

Ирмо́с: С вета Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас, разве бо Тебе иного бога не знаем.

С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Я коже предрекл еси, Христе, да будет убо худому рабу Твоему, и во мне пребуди, якоже обещался еси, се бо Тело Твое ям Божественное, и пию Кровь Твою.

Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

С лове Божий и Боже, угль Тела Твоего да будет мне помраченному в просвещение, и очищение оскверненной души моей Кровь Твоя.

Слава: П реосквернену душу, и устне имый нечисте, ныне не смею приближитися к Тебе, Христе, и прияти Тело Твое, но Ты мя яви достойна.

И ныне: М арие, Мати Божия, благоухания честное селение, Твоими молитвами сосуд мя избранный соделай, яко да освящений причащуся Сына Твоего.


Песнь 6

Ирмо́с: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

У м, душу и сердце освяти, Спасе, и тело мое, и сподоби неосужденно, Владыко, к страшным Тайнам приступити.

Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Д а бых устранился от страстей, и Твоея благодати имел бы приложение, живота же утверждение, причащением Святых, Христе, Таин Твоих.

Слава: С о страхом и трепетом приступим вси к Божественным Тайнам Христовым, истое же и Святое Тело Его примем, и истую и Святую и Честную Его Кровь.

И ныне: Б ожие, Боже, Слово Святое, всего мя освяти, ныне приходящаго к Божественным Твоим Тайнам, Святыя Матере Твоея мольбами.

Кондак, глас 2-й

Х леб, Христе, взяти не презри мя, Тело Твое, и Божественную Твою ныне Кровь, пречистых, Владыко, и страшных Твоих Таин причаститися окаяннаго, да не будет ми в суд, да будет же ми в живот вечный и безсмертный.


Песнь 7

Ирмо́с: Т елу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.

С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

И сточник благих, причащение, Христе, безсмертных Твоих ныне Таинств да будет ми свет, и живот, и безстрастие, и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайственно, едине Блаже, яко да славлю Тя.

Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Д а избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби, трепетом и любовию со благоговением, Человеколюбче, приступаяй ныне к Твоим безсмертным и Божественным Тайнам, и пети Тебе сподоби: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Слава: Д уше моя окаянная, душе страстная, ужаснися зрящи таинства преславная, воздыхающи прослезися, в перси биюще, зовущи же и глаголющи: Боже, очисти мя, якоже блуднаго.

И ныне : С паса Христа рождшая паче ума, Богоблагодатная, молю Тя ныне, раб Твой, Чистую, нечистый: хотящаго мя ныне к пречистым Тайнам приступити, очисти всего от скверны плоти и духа.


Песнь 8

Ирмо́с: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.

С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Н ебесных, и страшных, и святых Твоих, Христе, ныне Таин, и Божественныя Твоея и тайныя вечери общника быти и мене сподоби отчаяннаго, Боже, Спасе мой.

Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

П од Твое прибег благоутробие, Блаже, со страхом зову Ти: во мне пребуди, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе; се бо дерзая на милость Твою, ям Тело Твое и пию Кровь Твою.

Слава: Т репещу, приемля огнь, да не опалюся яко воск и яко трава; oле страшнаго таинства! oле благоутробия Божия! Како Божественнаго Тела и Крове брение причащаюся, и нетленен сотворяюся?

И ныне: Б ожественный Хлеб жизни во чреве Твоем, Богомати, истинно испечеся, сохранив невредна ложесна Твоя, Непорочная, темже яко питательницу нашу, поем Тя во вся веки.


Песнь 9

Ирмо́с: Б езначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.

С ердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Х ристос есть, вкусите и видите: Господь нас ради, по нам бо древле бывый, единою Себе принес, яко приношение Отцу Своему, присно закалается, освящаяй причащающияся.

Н е отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Д ушею и телом да освящуся, Владыко, да просвещуся, да спасуся, да буду дом Твой, причащением Священных Таин, живущаго Тя имея в себе со Отцем и Духом, Благодетелю многомилостиве.

Слава: Я коже огнь да будет ми, и яко свет, Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречестная, опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, и всего мя просвещая, покланятися Божеству Твоему.

И ныне: Б ог воплотися от чистых кровей Твоих, темже всякий род поет Тя, Владычице, умная же множества славят, яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго, осуществовавшагося человечеством.

Последование ко Святому Причащению — значение, молитвы, правила

Причастие как главное Таинство Церкви

Последование ко Святому Причащению — обязательная подготовка к важнейшему православному Таинству. Причащение (Евхаристия) – главная составляющая духовной жизни христианина. Это мистическое, таинственное соединение Бога и человека через вкушение Тела и Крови Иисуса Христа.

Таинство Евхаристии описано в Евангелии, установил его Спаситель на Тайной Вечере в присутствии апостолов. Господь взял хлеб, благословил его и, раздав апостолам, сказал: «Приимите, ядите: сие есть Тело Мое». Потом взял чашу с вином и, подав ее апостолам, произнес: «Пейте из нее все, ибо сия есть Кровь Моя Нового Завета, за многих изливаемая во оставление грехов» (Мф. 26:27-28).

“Ты беседуешь в молитве с Богом, вкушая Тело Единородного Сына Его и пия Кровь Его ,– веселись же в радовании, что удостоился стать храмом Его” (преподобный Ефрем Сирин).

Подготовка к Причастию: молитвы

Приступая к Причастию, человек соединяется с Богом “во оставление грехов и жизнь вечную”. Так как Тело и Кровь Спасителя являются величайшей святыней, то, стремясь соединиться с Богом, христианин должен принести покаяние за совершенные грехи, тем самым очистив свою душу. Также Причастие предваряет пост и молитвенное правило.

Молитва – неотъемлемая часть духовной жизни человека, которую невозможно представить без общения с Богом. Молитвы ко Святому Причащению это важная часть подготовки к Таинству. Формальный подход к “вычитыванию” правила недопустим. Бог знает все помыслы человека, состояние его сердца, мыслей, с которыми он готовится к Причастию. Поэтому задача особых молитв перед Таинством Евхаристии заключается в том, что через прочтение слов, проходящих через ум и сердце, подготовиться ко встрече со Святыней.

Последование ко Святому Причащению

Неотъемлемой и обязательной частью молитвенного правила является “Последование ко Святому Причащению”. Первые упоминания о Последовании как о чине, состоящем из нескольких последовательно читающихся молитв и псалмов, можно отнести к VI – XII векам. В Палестинским монастырях молитвы перед Причастием прочитывались иноками во время Божественной Литургии. В византийских Типиконах XI – XII веков Последование ко Святому Причащению являлось обязательным к прочтению монахами, которые готовились приступить к Таинству Евхаристии.

Со временем практика прочтения Последования во время Божественной Литургии потеряла свою актуальность. Причина – значительное увеличение количества молитв ко Причастию. Прочитать их во время богослужения, не пропуская при этом важнейшие части Литургии, стало практически невозможно. Было принято решение прочитывать Последование до начала утренней службы. Такой порядок действует и по сей день.

Последование ко Святому Причащению состоит из:

– псалмов 22, 23, 115, 50;

– молитвы святого Иоанна Златоуста;

– благодарственных молитв (читаются после Причастия).

Последование ко Святому Причащению: правила чтения

Молитвенное правило ко Причастию не обязательно прочитывать сразу. Это можно сделать в течение всех дней подготовки к Таинству. Главное в молитвенном делании не количество слов и не формальное их прочтение, а усердная, внимательная молитва, сопровождающаяся покаянием в грехах и призывом к Богу о прощении.

В состав Последования входит, например, молитва Василия Великого. В ней человек призывает Господа принять его покаяние. Молящийся просит услышать моление, обращенное к долготерпеливому и многомилостивому Отцу. Высказывается надежда, что Творец не хочет, чтобы погибло лучшее Его творение.

Так и в каждой из молитв Последования, составленных великими святыми Христианской Церкви, можно увидеть, каким должно быть истинное раскаяние в грехах. Нам показаны примеры, как нужно обращаться к Богу и готовиться к главному событию духовной жизни человека – соединению с Самим Иисусом Христом. С Господом, Который по безмерной любви принес за каждого человека Бескровную Жертву.

“Достойное Причащение Святых Таин возможно только при постоянно благочестивой жизни или после решительного раскаяния в жизни греховной и решительного оставления ее, засвидетельствованного и запечатленного принесением покаяния по наставлению Святой Церкви” (святитель Игнатий Брянчанинов).

Последование ко Святому Причащению: каноны и православные молитвы

История таинства Евхаристии

Первое Причастие совершилось в Сионской горнице, когда причащались святые апостолы, что описано в cвятом Евангелии. В Великий четверг перед своим арестом и смертной казнью Иисус Христос на Тайной Вечере даровал людям таинство Евхаристии. Спаситель благословил хлеб, собственноручно преломил его и дал ученикам со словами «Приимите, ядите, сие есть Тело Мое». В этот момент хлеб уже был не просто хлебом, а стал истинно Телом Христовым. Затем взяв чашу виноградного вина, возблагодарив Отца Небесного, Христос подал и ее апостолам, говоря: «Пейте из нее все, ибо сие есть Кровь Моя Нового Завета, за многих изливаемая во оставление грехов».

Господь принес в жертву за людей самого себя. Он дал апостолам Свою Плоть и Кровь, а уже на следующий день Его обрекли на страдания. Завершив причастие учеников, Спаситель заповедал им: «Сие творите в Мое воспоминание». С тех пор Евхаристия совершается во всех православных храмах. Этого великого таинства лишены еретики, считающие себя христианами, например, католики и протестанты, так как еретические таинства не действительны.

Таинство Причастия в Церкви

Православный – это не просто человек, который верит в существование Бога. Истинно православные люди находятся в благодатном общении с Господом. В Таинстве Евхаристии человек приобщается к Святымх Дарам, соединяется с Христом. Древние христиане не могли представить не причащающегося христианина, это было противоестественно. Для Великого Таинства люди собирались, даже если им угрожала смерть.

Известны случаи, когда по маловерию людей им даровалось чудо – хлеб и вино, под видом которых православные принимают Тело и Кровь Спасителя, действительно становились мясом и кровью. В частности, об этом свидетельствует всемирно известное Ланчанское чудо. Оно совершилось в VIII веке в городе Ланчано, Италия. Это было до Великой Схизмы. Разделения на католиков и православных еще не было.

Видео «Покаянный канон к Иисусу Христу, Божией Матери и Ангелу Хранителю»

В этом видеосюжете представлена аудиозапись молитвенного обращения.

Основные правила подготовки к Евхаристии

Кратко о подготовке к Таинству можно прочесть в молитвослове. Этот раздел обычно размещают после Последования ко Святому причащению.

Готовясь ко Причастию, следует быть особенно внимательным к следующим действиям:

  • домашняя молитва;
  • посещение храмовых богослужений;
  • пост;
  • душевное состояние, поведение;
  • покаяние, исповедь;
  • поведение во время Причастия и после него.

Готовясь к Таинству, нужно по возможности посещать все богослужения, которые буду проходить в храме. Обязательно нужно участвовать в вечерней службе накануне завтрашнего причастия. Следует читать утреннее и вечернее правило, а также по одному канону в день.

Важно следить за своими мыслями и чувствами, не допускать обид, раздражения, ссор, гордости, тщеславия. Нельзя удерживать в себе плохие и злые мысли даже на минуту. В этом поможет непрестанное мысленное чтение Иисусовой молитвы. В дни подготовки человек отказывается от любого рода развлечений и интимных отношений.

Читайте также:  Как православные приветствуют друг друга, православный этикет

Во время подготовки нужно примириться с ближними, всех простить, ни на кого не держать зла. Важно осознать свои грехи, свое недостоинство, искренне покаяться. Исповедь проводится на вечерней службе накануне Причастия или утром непосредственно перед ним.

Три совмещенные канона ко Причастию

Усилив домашнюю молитву, нужно ежедневно читать по одному канону. Так, если причастие будет в воскресный день, то в среду нужно прочесть «Канон покаянный ко Господу», в четверг – «Молебный ко Пресвятой Богородице», в пятницу – «Ангелу-Хранителю». В субботу читаются все три канона вместе. Существует практика совмещения их в один. Тогда песни канона читаются поочередно из каждого из них, некоторые стихиры и тропари опускают.

В молитвослове каноны могут быть раздельными или совмещенными в один. Если совмещенного нет, а человек боится допустить ошибку при самостоятельном совмещении, можно их прочесть полностью один за другим.

Молитвы ко Святому Причащению

После трех канонов нужно прочесть особое Последование ко Святому Причастию. Оно включает в себя псалмы, канон и ряд молитв ко Господу. Существует практика раздельного чтения Последования. Начало и канон читается вечером, а молитвы утром. Можно прочесть все Последование сразу вечером, но после этого уже нельзя есть и пить. В конце правила размещены стихи и тропари, которые нужно читать, уже подходя причащаться.

После трех канонов нужно прочесть особое Последование ко Святому Причастию

Кроме канонов и последования, можно прочесть акафист Иисусу Сладчайшему и/или акафист ко Святому Причащению.

Все молитвы печатаются на церковнославянском языке, но русскими буквами. Перевод молитвенных правил на русский язык недопустим. Молитвы из правила ко Причастию обращаются к самому Господу, а не святому.

Евхаристия – величайшее Таинство Церкви. Чтобы к нему приступить, нужно тщательно подготовиться. Еще апостол Павел заповедовал испытывать себя, указывая, что из-за недостойной подготовки люди болеют и умирают.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Последование ко Святому Причащению

Молитвослов

Последование ко Святому Причащению

с переводом на русский язык

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши.

Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троица, помилуй нас; Господи, очисти грехи наши; Владыка, прости беззакония наши; Святой, посети и исцели немощи наши, имени Твоего ради!

О́тче на́ш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́ да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, поми́луй. (12 раз)

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

Прииди́те, поклони́мся и припа́дем Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

Отче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.

Господи, помилуй. (12)

Придите, поклонимся Царю нашему, Богу!

Придите, поклонимся и припадем ко Христу, Царю, нашему Богу!

Слава и ныне:

Сла́ва: Во прича́стие святы́нь Твои́х ка́ко дерзну́ недосто́йный? А́ще бо дерзну́ к Тебе́ приступи́ти с досто́йными, хито́н мя облича́ет, я́ко несть вече́рний, и осужде́ние исхода́тайствую многогре́шной души́ мое́й. Очи́сти, Го́споди, скве́рну души́ моея́, и спаси́ мя, я́ко Человеколю́бец.

Слава: На причащение святынь Твоих / как дерзну я, недостойный? / Ведь если осмелюсь подойти к Тебе с достойными, / одежда меня обличает, – ибо не в такой идут на вечерю, / и осуждение навлеку на многогрешную душу мою. / Очисти, Господи, скверну души моей / и спаси меня, как Человеколюбец.

Припев: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Хлеб живота́ ве́чнующаго да бу́дет ми Те́ло Твое́ Свято́е, благоутро́бне Го́споди, и честна́я Кровь, и неду́г многообра́зных исцеле́ние.

Припев: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Оскверне́н де́лы безме́стными окая́нный, Твоего́ Пречи́стаго Те́ла и Боже́ственныя Кро́ве недосто́ин есмь, Христе́, причаще́ния, его́же мя сподо́би.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Хлебом жизни вечной / да будет мне Тело Твоё святое, милосердный Господи, / и драгоценная Кровь, / и защитой от болезней многообразных.

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Оскверненный делами непристойными, несчастный, / недостоин я, Христе, причащения / Твоего пречистого Тела и божественной Крови, / которых меня удостой.

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Сле́зныя ми пода́ждь, Христе́, ка́пли, скве́рну се́рдца моего́ очища́ющия: я́ко да благо́ю со́вестию очище́н, ве́рою прихожду́ и стра́хом, Влады́ко, ко причаще́нию Боже́ственных даро́в Твои́х.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Во оставле́ние да бу́дет ми прегреше́ний пречи́стое Те́ло Твое́, и Боже́ственная Кровь, Ду́ха же Свята́го обще́ние, и в жизнь ве́чную, Человеколю́бче, и страсте́й и скорбе́й отчужде́ние.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Припев 1. Слез подай мне, Христе, капли, / скверну сердца моего очищающие, / чтобы добросовестно очищенным / приступал я с верою и страхом, Владыка, / ко причащению божественных Даров Твоих.

Припев 2. Да будет мне в прощение согрешений / пречистое Тело Твоё и божественная Кровь, Человеколюбец, / в Духа же Святого общение и в жизнь вечную, / от страстей же и скорбей – в избавление.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Восхоте́л еси́, нас ра́ди вопло́щся, Многоми́лостиве, закла́н бы́ти я́ко овча́, грех ра́ди челове́ческих; те́мже молю́ Тя: и моя́ очи́сти согреше́ния.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Исцели́ души́ моея́ я́звы, Го́споди, и всего́ освяти́, и сподо́би, Влады́ко, я́ко да причащу́ся та́йныя Твоея́ Боже́ственныя ве́чери, окая́нный.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Припев 1. Восхотел Ты, нас ради воплотившись, Многомилостивый, / быть заклан, как овца, за грехи человеческие. / Потому я умоляю Тебя / и мои изгладить согрешения.

Припев 2. Исцели души моей раны, Господи, / и всего меня освяти, / и удостой, Владыка, чтобы я, несчастный, / приобщился к Таинственной Твоей Вечере божественной.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Я́коже предре́кл еси́, Христе́, да бу́дет у́бо худо́му рабу́ Твоему́, и во мне пребу́ди, я́коже обеща́лся еси́: се бо Те́ло Твое́ ям Боже́ственное и пию́ Кровь Твою́.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Сло́ве Бо́жий и Бо́же, угль Те́ла Твоего́ да бу́дет мне, помраче́нному, в просвеще́ние и очище́ние оскверне́нной души́ мое́й Кровь Твоя́.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Припев 1. Как Ты предрек, Христе, / да будет так и мне, убогому рабу Твоему, / и пребудь во мне, как обещал, / ибо вот, я Тело Твоё ем божественное и пью Кровь Твою.

Припев 2. Слово Божие и Боже! / Уголь горящий Тела Твоего / да будет в просвещение мне, омраченному, / и во очищение оскверненной душе моей – Кровь Твоя.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Ум, ду́шу и се́рдце освяти́, Спа́се, и те́ло мое́, и сподо́би неосужде́нно, Влады́ко, к стра́шным Та́йнам приступи́ти.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Да бых устрани́лся от страсте́й, и Твоея́ благода́ти име́л бы приложе́ние, живота́ же утвержде́ние, причаще́нием Святы́х, Христе́, Та́ин Твои́х.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Припев 1. Ум, душу и сердце освяти, Спаситель, / и тело моё, / и удостой приступить не в осуждение / к Страшным Таинствам, Владыка.

Припев 2. Да устранюсь я от страстей / и получу благодати прибавление, / и жизни утверждение / причащением, Христе, Святых Таинств Твоих.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Исто́чник благи́х, причаще́ние, Христе́, безсме́ртных Твои́х ны́не Та́инств да бу́дет ми свет, и живо́т, и безстра́стие, и к преспея́нию же и умноже́нию доброде́тели Боже́ственнейшия хода́тайственно, еди́не Бла́же, я́ко да сла́влю Тя.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Да изба́влюся от страсте́й, и враго́в, и ну́жды, и вся́кия ско́рби, тре́петом и любо́вию со благогове́нием, Человеколю́бче, приступа́яй ны́не к Твои́м безсме́ртным и Боже́ственным Та́йнам, и пе́ти Тебе́ сподо́би: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Припев 1. Да будет мне ныне причащение / Твоих бессмертных Таинств, Христе, / источником благ, светом, и жизнью, и бесстрастием / и средством к преуспеянию и умножению добродетели божественной, / чтобы я прославлял Тебя, единый Благой.

Припев 2. Да избавлен буду от страстей, / и врагов, и бед, и всякой скорби, / я, ныне с трепетом и любовью, со благоговением приходящий / к Твоим бессмертным и божественным Таинствам, Человеколюбец, / и поющий Тебе: / “Благословен Ты, Боже отцов наших!”

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Небе́сных, и стра́шных, и Святы́х Твои́х, Христе́, ны́не Та́ин, и Боже́ственныя Твоея́ и та́йныя ве́чери о́бщника бы́ти и мене́ сподо́би, отча́яннаго, Бо́же Спа́се мой.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Под Твое́ прибе́г благоутро́бие, Бла́же, со стра́хом зо́ву Ти: во мне пребу́ди, Спа́се, и аз, я́коже рекл еси́, в Тебе́ ; се бо дерза́я на ми́лость Твою́, ям Те́ло Твое́, и пию́ Кровь Твою́.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Припев 1. Небесных, и страшных, / и святых Твоих Таинств, Христе, / и божественной Твоей и таинственной Вечери / удостой и меня, отчаявшегося, ныне сделаться участником, / Боже, Спаситель мой!

Припев 2. Под кров милосердия Твоего прибегнув, Благой, / взываю к Тебе со страхом: / “Пребудь во мне, Спаситель, и я, как Ты сказал, в Тебе; / ибо вот, дерзая на милость Твою, / ем Тело Твоё и пью Кровь Твою!”

Припев: Пресвятая Троица, Боже наш, слава Тебе.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Христо́с есть, вкуси́те и ви́дите: Госпо́дь нас ра́ди, по нам бо дре́вле бы́вый, еди́ною Себе́ прине́с, я́ко приноше́ние Отцу́ Своему́, при́сно закала́ется, освяща́яй причаща́ющияся.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Душе́ю и те́лом да освящу́ся, Влады́ко, да просвещу́ся, да спасу́ся, да бу́ду дом Твой причаще́нием свяще́нных Та́ин, живу́щаго Тя име́я в себе́ со Отце́м и Ду́хом, Благоде́телю Многоми́лостиве.

Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя.

Я́коже огнь да бу́дет ми и я́ко свет, Те́ло Твое́ и Кровь, Спа́се мой, пречестна́я, опаля́я грехо́вное вещество́, сжига́я же страсте́й те́рние, и всего́ мя просвеща́я, покланя́тися Божеству́ Твоему́.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Припев 1. Он благ – Господь: вкусите и узрите! / Ибо ради нас некогда став нам подобным, / и один раз принеся Себя как дар Отцу Своему, / всегда закалывается, освящая причащающихся.

Припев 2. Душою и телом да освящусь я, Владыка, / да просвещусь, да спасусь, / да сделаюсь домом Твоим, / через причащение священных Таинств / имея Тебя во мне живущим со Отцом и Духом, / Благодетель многомилостивый.

Да будет мне, Спаситель мой, Тело Твоё / и Кровь Твоя драгоценнейшая / как огонь, сожигающий вещество греха / и попаляющий страстей терние, / и как свет, всего меня просвещающий / для поклонения Божеству Твоему.

(Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас; вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим: поми́луй нас.

Сла́ва: Го́споди, поми́луй нас, на Тя бо упова́хом; не прогне́вайся на ны зело́, ниже́ помяни́ беззако́ний на́ших, но при́зри и ны́не я́ко благоутро́бен, и изба́ви ны от враг на́ших; Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, вси дела́ руку́ Твое́ю, и и́мя Твое́ призыва́ем.

И ны́не: Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Го́споди, поми́луй. (40 раз)

Помилуй нас, Господи, помилуй нас, / ибо, не находя себе никакого оправдания, / молитву эту мы, грешные, Тебе приносим, как Владыке: / “Помилуй нас!”

Слава: Господи, помилуй нас, ибо на Тебя мы уповаем, / не прогневайся на нас сильно / и не вспомни беззаконий наших: / но воззри и ныне, как Милосердный / и избавь нас от врагов наших. / Ибо Ты – Бог наш и мы – Твой народ, / все мы дело рук Твоих / и имя Твоё призываем.

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородица, / дабы мы, надеясь на Тебя, не постыдились, / но избавились молитвами Твоими от бед, / ибо Ты – спасение рода христианского.

Ссылка на основную публикацию